четвъртък, 28 август 2014 г.

Как да останем организирани - DIY Органайзер #BackToSchool

От известно време обмислям как да помогна сама на себе си през предстоящата учебна година, която ще бъде доста важна за мен - оценките ми влизат в дипломата, ще боря се за стипендия, ще работя по безброй проекти и евентуално ще се запиша в клуб по журналистика, най-сетне. И с всичките предмети, които изучавам, повечето от които на испански, ще се нуждая от малко помощ в организацията на дейностите и задълженията си. За това направих доста дълго проучване за най-добрия начин да направя всичко с най-малки усилия, по моя вкус и запомнящо се. Спрях се на опцията "Органайзер" вместо един милион разпръснати листчета по тетрадките. След това гледах стотици клипове в ютуб, четох постове в интернет, търсих планери по различни сайтове, но в крайна сметка не намерих нищо, което да пасва на вкуса и стила ми. За това решението - да си направя органайзер сама, с всичко, което ми е нужно, при това по джоба ми. 
Направих сравнително малка обиколка по магазините, просто защото необходимите неща са сравнимо лесни за намиране. Нужни ми бяха следните:
1. Малък размер папка. Моята е от Euroland за 1.50 лв. и е единственото място, където съм виждала този размер. 
2. Лепило.
3. Двойно залепващо тиксо. 
4. Самозалепваща се хартия - за около два лева от Джъмбо.
5. Washi tape - от Джъмбо, комплект от три - два лева; единично релефно - два лева. 
6. Картони с блясък - от Джъмбо, два-три лева.
7. Няколко листа с цветни картинки от Тъмблър.
8. Топ хартия - 100 листа от Джъмбо за около 3 лева.


Започвам с изрязване на снимките, които искам да разположа върху кориците на папката. (Мария каза да я спомена.) Гледам да са що-годе равни, но определено не ме бива особено. Избирам такива на любимите ми нека - море, цветя, с цитати и т.н. 
Тъй като на щампата от производителя не изглежда добре да подредя снимките, лепя бял лист с двойно залепващо на двете външни корици. Нареждам снимките както ми харесват и ги лепя с обикновено сухо лепило. Сигурна съм, че сте попадали на много клипове с този начин на декориране в ютуб, за това е малко безсмислено да ви обяснявам целия процес на работа. 
Важна стъпка е подвързването със самозалепващата се прозрачна хартия. За по-добър резултат можете да помолите някой за помощ и с линия леко да заравнявате и изкарвате въздухът отдолу. Така снимките ще се предпазят от евентуално мокрене и отлепване. Колкото до листата, които подреждам вътре - взимам един топ разграфена на редове хартия, продупчена точно за папка. Измервам колко голяма трябва да се според моя размер папка и с нож и линия я режа от трите страни. И воала. 


От тук нататък всичко е въпрос на малко креативност, време и желание. Декорирах страниците с Washi tape, начертах календар за месец Септември, направих цветни разделители от листа или картон, подвързан с хартия за тетрадки, залепих шарени листчета от Джъмбо с разни напомняния и задачки. В края на органайзера реших да направя отдел за ревюта на книги за училище, за да не използвам отделна тетрадка и всичко да е разпиляно. 
И общо взето е това. Чувствам се адски вдъхновена да пиша всички важни неща и да се занимавам с това нещо постоянно. Обожавам да драскам с цветни химикалки и да си лепя стикери и листчета. Надявам се така да бъде и пред цялата година. Защото е доста занимателно и перфектен начин да организирате дейностите си. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар