събота, 1 ноември 2014 г.

Current hair routine | Ноември 2014


Здравейте! Доста време ми беше нужно, за да се съглася да напиша този пост, още толкова и за изпълнението му. Причините са следните - не съм аз човека, който разбира от правилна грижа за косата, нито от продукти, най-малко пък мога да давам адекватни съвети. Това ме навежда на мисълта, че постът няма да е нищо особено, няма да е интересен. Но го правя по молба на моя много добра приятелка, с която от много време си коментираме коси/продукти и неща, свързани с тях. И... няма повече да се плета във встъпителни фрази, всичко нужно ще разберете от следващите редове. Приятно четене!
Косата ми е едно от най-ценните неща, грижа се за нея, обичам си я, и всеки път, щом вляза във фризьорски салон подскачам на стола, като че ли наистина ме боли, докато кичурчетата падат. Казала съм на фризьорката ми, че ме е страх от нея повече, от колкото от зъболекар. (Още си го помни това признание от първия път в нейния салон, между другото.) Косата ми е много дълга. Или поне беше до преди четири дни, когато я подстригах мааааалко повече, от колкото обикновено. Дължината ѝ беше до кръста ми, а сега - около половин-един педя под рамото. Причината - изтощения ѝ вид. След като направих грешката преди две години да я боядисам в червено (най-лошия възможен цвят), все още не мога да се отъвра от вече рижавите краища, дори и тайно да харесвам цвета. Седи като омбре. Но да. 
Мисълта ми тръгна от там, че след като се боядисах преди, косата ми започна да пада. Никакви подробности около този период, просто започнах да се интересувам малко повече от здравето ѝ, отказах се от всякакви масови марки от сорта на Гарниер и прочие и реших, че ще влагам повече средства в качествена чужда козметика, базирана на билки, а не на химия (от както Челиева започна да ми предава нещо ми светна, кълна се). В продължение на доста време използвах ампули за растеж и шампоан на Crescina, няма да говоря за тях обаче - нямам в наличност, освен това не е козметика, която можете да използвате ежедневно. 
Честно казано опитът ми с шампоани не е особено голям именно защото ме е страх, че ако изпробвам нещо косата ми отново ще се прецака и ще мина през целия тоя кръг за втори път. 
Но пък по съвет на лекар попаднах на златна мина. Шампоанът на Anaphase. Да, отпред пише, че е срещу косопад, но реално шампоанът е базиран на билки и не вреди. Може да се ползва години подред, без да създава проблеми. От към визуална гледна точка прави лично моята коса да изглежда великолепно - бляскава, с обем, мека, също така мирише страшно приятно. Определено не е най-евтиния, който се предлага на пазара (между 15 и 20 лева), но не се хаби бързо. буквално с няколко капки цялата ми огромна коса е в пяна. напълно съгласна съм да давам тези пари един път в месеца. Резултатът е точно такъв, какъвто го искам. 
Почти сигурна съм, че можете да го намерите в повечето вериги аптеки.

Косата ми не се заплита крайно много, в сравнение на тези на мои приятелки, но въпреки това не пропускам употребата на балсам по време на къпане, или ако нямам - спрей за разресване. Балсамът, който си купувам (или по-скоро майка ми, аз не знам как да стигна до магазина) е на Pantenol. Те имат няколко, все още не мога да разбера каква е разликата, ала в момента имам малко от този Antistatic. Малко по краищата и забравям за всякакви възли и трудно разресване.
Същото се отнася и за детския спрей на Klorane с малката разлика, че той мирише на нещо, което бих изяла. Използвам детски (всъщност не зная дали имат за възрастни, хъм.), защото в продуктите за малки се използва по-малко химия. А аз имам фобия от химия и нещо да се случи на косата ми. Виждате ли връзката? Този продукт също не е особено евтин, не съм сигурна за цена, но в ума ми се върти нещо от сорта на 13 лева... Колкото до балсама - не мисля, че е повече от пет в магазина на Солунска. 
Никога през живота си не съм опитвала да си правя маска на косата и няма да обяснявам защо, ще стане за трети или четвърти път. Вместо това залагам на методите на бабите - коприва. Имам цяло чекмедже във фризера с пакетчета прясно набрана коприва. Всеки път преди да вляза да се къпя варя по малко по-малко от шепа от нея  в два пръста вода, която после разреждам със студена. След като вече съм измила косата си я обливам с получилата се течност и не плакна повече. Миризмата не е неприятна, просто коприва. Забелязала съм, че след като започнах да го правя косата ми започна да се омазнява по-рядко, изглежда малко по-лъскава и е по-мека. Не зная дали се продава просто коприва някъде. За това ако нямате възможност да си наберете, друг вариант са корените от коприва, които се предлагат във всяка аптека. Струват точно един лев и се употребяват по абсолютно същия начин. Казват, че копривата въздейства за по-бърз растеж на косата. Моят опит не е толкова дълъг, че да кажа дали това е истина, но едно на ръка, че всеки организъм е различен; трябва постоянство. Както във всичко, което правите. 
Един съвет - ако изпробвате да си правите отвара, не правете в големи количества, а колкото за един път, защото ако оставите да престои, тя губи свойствата си. 
Хумата е другото нещо, което исках да изпробвам преди време. Купих си кутийка за маска, но така и не ми остава време да се занимая. Вместо това онзи ден се заговорих с фризьорката и тя ми предложи алтернатива - шампоан с хума. Взех си от нея този на Avia, създаден за нормална коса. От тогава съм се къпала с него само два пъти и от тези два пъти мога да заключа, че е симпатичен продукт, с който най-накрая косата ми не стърчи на всички възможни посоки. Обожавам колко меки стават краищата, липсата на определена натрапчива миризма и разпенването на шампоана, докато се къпя. Не липсват някакви химични съединения, но този път ще затворя очи и ще се насладя на ефекта. Ако до края на опаковката не се случи нещо неприятно, сто на сто ще си взема втора, този път с някой друг аромат, за проба. Тези 180 ml. си ги взех за шест лева от фризьорката (нормално по-високо, нали и тя трябва да припечели от това), но съм убедена, че по магазините са значително по-евтини, предлагат се в няколко варианта на миризми. А фирмата е българска, от Варна. 
Със скъпите продукти въобще не се свършват грижите, които полагам за косата си. Имам си неписани правила, които следя всеки път в и след баня. 
Например когато си мия косата натърквам веднъж с половин шепа скалпа (рядко дължината, защото при изплакване та се измива също) и оставям пяната за 3-4 минути, докато се занимавам с душгел или просто си губя времето в четене та етикетите на бутилките. След като отмия натърквам скалпа втори път, този път само с няколко малки капчици шампоан - разпенва се много добре на влажна и вече що-годе чиста коса, за това е нужно мъничко. Правя това защото съм чувала, че при първото натъркване се маха по-грубата мръсотия, а вторият път се чисти напълно. също така при употребата на медицинския шампоан (Anaphase) действието е по-пълноценно. 
Когато ми е възможно предпочитам да оставям косата си да изсъхва без сешоар, дори и с цената на това да стърчи и да няма почти никаква форма. Но ако е много късно, или просто не ми се стои с мокра глава, я суша. Сешоара ми не е нищо особено - страшно стар, но пък за какво да давам пари при положение, че все още си работи. Държа го на поне педя и половина разстояние, за да не я изгоря, и даже правя почивки, често в които разресвам краищата или провесвам косата надолу, за да ѝ придам обем. Уредът има две степени на сила и две на горещина и често си правя различни комбинации, отново в зависимост от това колко бързо искам да свърша с работата. Средно суша по четири-пет минути. И ако съм решила да използвам спрея за разресване впръсквам преди да суша, а ако не е достатъчно - няколко пъти след това. 
До скоро не бях фен на гребените, но се оказаха доста полезни. като изключим скубането и факта, че трябва да мина петдесет пъти, за да постигна пълно разплитане. Ето трик - разресвайте косата си с гребен докато е още влажна, за да избегнете накъсването на косъма. Чак при напълно суха решете с четка. 
Обикновено след като се изкъпя подсушавам краищата на косата, но не и корените, защото тогава косата е по-склонна да пада. 
От повече от година не съм използвала преси, маши или уреди, които горят косата. Колкото и странно да звучи. Косата ми е леко вълниста по принцип и вместо всички тези неща, за да я изправя използвам сешоара си (рядко, не ходя с права коса), а за да я накъдря - майка ми ми прави рибена кост. Плиска на леко влажна коса, с която да преспя и на следващата сутрин косата ми е като на Бионсе. Огромна и много, много къдрава. И държи няколко дни без каквито и да е гелове и подобни. И споменавайки плитка - според собствените ми наблюдения да спя с вързана коса е много по-удобно, от колкото със спусната - от една страна няма шанс за я лигавя през нощта, а от друга - запазва мекотата и чистотата си за по-дълго. Просто опашка, кокче или плитка - вършат перфектна работа и няма нужда да са перфектни, колкото да задържат кичурите на място. 
Мислех към поста да ключа и най-често правените от мен прически, но се замислих, че... като цяло не се занимавам особено много с това - предпочитам през деня в училище косата ми да е спусната или на висока опашка, за да не ми пречи, когато имам работа. най-много да си направя плитка ала Катнис Евръндийн или да омотая опашката в кокче. Не ме бива с тези неща. 
Има нещо, за което си мисля от много време, но не мога да реша да пробвам или не - сух шампоан. Не знам точно как действа, дори и да съм чела много ревюта, не знам какъв ще бъде ефекта или на коя марка да си взема. Ето това е днешният ми въпрос - вие използвате ли сухи шампоани, допадат ли ви и на коя марка ви е любимия? Ще се радвам да ми дадете съвет в тази област.
И... има още разпокъсани неща, които мога да кажа, но мисля, че за сега е достатъчно. Надявам се поста да е бил интересен или полезен на някои от вас, чувствайте се свободни да споделите продуктите, които вие ползвате или трикове, които знаете. За сега от мен приятен и усмихнат ден! 

Няма коментари:

Публикуване на коментар