неделя, 28 юни 2015 г.

Unpopular Opinions TAG

Читателският ми застой в края на учебната година се засили неприятно, от което произлиза и неспособността ми да пиша по-честичко ревюта и други книжни постове. За сметка на това Криси ме тагна да направя Unpopular Opinions tag, който набира популярност в ютуб в последно време. Готова съм да се присъединя към критикуващата страна на книжното общество.

1. Популярна книга или поредица, която ти не харесваш: Повечето ми четящи приятели са големи фенове на книгите на Касандра Клеър, за това много рядко се случва да призная пред хора, че всъщност аз не харесвам поредицата "Реликвите на смъртните". Започнах да чета първата книга миналото лято и тогава ми хареса, но преминавайки към втората започнах да намирам твърде много кусури, предимно в персонажите. Чаках до последните петдесет страници да се случи нещо, което ще ме накара да затворя книгата, да си поема дълбоко дъх и да продължа да чета, но уви, това така и не се случи. Може би е твърде рано да съдя за цялата поредица само по "Град от кости" и "Крад от пепел". Въпреки това нямам намерение скоро да продължавам със следващите части. 

2. Популярна книга или поредица, която е по-скоро мразена, но ти я обичаш: Много хора окачествяват поредицата "Изборът" като дразнеща заради главната героиня, Америка, но всъщност това е една от любимите истории на рафта ми. Любовта ми идва от едно пътуване по гръцкото крайбрежие. През целия път седях на задната седалка с първата книга в скута си, толкова пленена от историята, че нямам ясен спомен за красотата на морето от този ден. Съдейки по изминалия път съм чела около четири часа, които като се връщам към този момент ми се струват като половин-един час. 

3. Любовен триъгълник, в който главния герой е избрал човека, който ти не си искал да избере (или романтична двойка, която не харесваш): Няма книга, в която героинята избира този, който аз не харесвам, и от една страна това е добре. Има много литературни двойки, които не одобрявам. Като Теса и Хардин/Хари от "След", връзката им е толкова нездравословна, колкото тази на Крисчън и Ана от "Петдесет нюанса сиво". Ейвъри и Кам от "Ще те чакам" ги харесвам като отделни персонажи, но заедно са твърде много за моите предпочитания. Мерседес и Фернан от "Граф Монте Кристо"...

4. Популярен жанр, към който рядко посягаш: Contemporary. В България много рядко се издават популярните в момента книги, а тези, които се предлагат на книжния пазар, са с подобни сюжети, герои и в повечето случаи не провокират интереса ми. 

5. Популярен или много обичан герой от книга, който не харесваш: Все още не мога да кажа категорично, но не си падам особено много по Уорнър от трилогията "Разбий ме" на Тахара Мафи. Всъщност връзката ми с него е love/hate, не е истинска омраза, но все още не мога да намеря нещо, за което да го обичам достатъчно силно. 

6. Популярен автор, който не успява да ти се хареса: Както споменах в първия отговор, не мога да се спогодя с Касандра Клеър. Все още залагам надежди на другата ѝ поредица, въпреки всичко. Лонър Оливър също не е в списъка ми с любими автори, макар че е много популярна в книжните среди и има голяма фен база. 

7. Популярни и често използвани в книгите тропи, които си се уморил да срещаш (като "изгубени принцеси", продажни владетели, любовни триъгълници и др.): На първо място са свръх перфектните мъжки персонажи с "непоколебим син поглед", "идеални тела", "несравнимо чувство за хумор" и така нататък. Също и безпомощните момичета, които чакат принца на бял кон. Не съм фен и на тези, които са свръх самостоятелни и не допускат никого до себе си. Нито на любовта от пръв поглед.

8. Популярна поредица, която нямаш желание да прочетеш: Напоследък все по-често започвам да се отказвам от книги и поредици, защото издателите и авторите смятат, че ако разтегнат история за една книга в три (и повече) ще се получи нещо ново и оригинално. Друга причина е лансирането на предимно нови книги - безкрайната реклама ме демотивира и понякога отвращава. Времето много често е убивало желанието ми, какво в случая със "Сирена" от Триша Рейбърн и останалите две части. Имам първите две, но не мисля, че някога ще ги прочета, не се чувствам заинтересована и едва ли ще ги харесам, ако ги взема насила. Нито пък "След" от Анна Тод. Започнах историята още като фенфикшън и не мога да приема факта, че излиза книга след книга, огромни томове от по средно 800 страници, в които се повтаря едно и също. 

9. Казват, че "книгата винаги е по-хубава от филма", но има ли филмова или телевизионна адаптация, която харесваш повече от книгата-първоизточник? Определено съм на мнение, че филмът на "Лабиринтът: Невъзможно бягство" от Джеймс Дашнър е много, много по-добър от книгата. (Частично признавам, че го казвам заради Дилън О'Браян) Тя не ме развълнува толкова, колкото екраницазията. Друг филм, който харесвам повече от книгата, е "Вината в нашите звезди".

Бих се радвала, ако Вики, Ники и Кая направят този таг също!

2 коментара: