понеделник, 13 юли 2015 г.

Summer Reader Book TAG & The Summer Book TAG

Преди мноооого време Кая ме покани да направя Summer Reader Book таг, и ето, че сега съм тук, за да го направя, като ще си позволя своеволие, комбинирайки го със The Summer Book Tag. Не съм убедена, че съм тагната от някого да го направя, но в момента настроението ми е лятно и морско, защото съм на море и преди само около час излязох от приятно студената вода, пясъкът все още е по краката ми. Не мисля, че ще има по-добър момент да отговоря на следващите въпроси.

I. Summer Reader Book Tag

1. Лимонада: изберете книга, която е започнала горчиво, но e станала по-добра - "Стъкленият трон" от Сара Дж. Маас. Обичам тази книга, но всъщност в началото ми беше някак си трудна, не можех да вникна в думите на авторката и може би към средата вече свикнах с ритъма и оцених съдържанието.

2. Златно слънце: изберете книга, която ви е накарала да се усмихнете несравнимо - Усмихвала
съм се на почти всяка една от книгите, които притежавам, а една от последните, които ме накараха да се усмихна, е "Всички наши места" от Дженифър Нивън. 
3. Тропически цветя: изберете книга, в която действието се развива в чужда страна - Обикновено действието в книгите, които чета, се развива на хиляди километри от родната Българи. Мястото на "Друговремец" обаче ми се струва красиво, привлекателно, интригуващо и зелено.

4. Сянката на дървото: изберете книга, в която за първи път е представен мистериозен или съмнителен герой - "Разбий ме" от Тахара Мафи и Уорнър. Уорнър е от героите, които пораждат различни мнения и карат читателите да се съмняват в собствените си мисли. Лично при мен се случи така, дори в началото не го харесвах. И е невероятно как само за 70 страници последната книга ме накара да променя мнението си за него коренно.

5. Пясък: изберете книга, в която сюжета едвам се развива - Тук ще повторя Кая и ще кажа "Подборът", май една от двете книги, на които дадох минимален брой звездички. Плоска, с предвидим и вече до болка познат сюжет и позициониране във време и място, предсказуеми герои... и бавно (почти никакво) развитие.

6. Зелена трева: изберете герой, които е пълен с живот и това ви кара да се усмихвате - Лола от "Звезди за Лола" от Стефъни Пъркинс. Все още не мога да преодолея любовта си към това момиче.

7. Диня: изберете книга, която включва някои сочни тайни - "Малки сладки лъжкини" от Сара Шепард.

8. Слънчева шапка: изберете книга, която се развива в огромна вселена/обстановка - "Крес" от Мариса Мейър.

9. Барбекю: изберете книга, в която герой е представен като голямо парче - "50 нюанса сиво" от Всеки-знае-кого, "Дивергенти" от Вероника Рот (За Фор говоря), "Кросфайър" от Силния Дей, "Създадена от дим и кост" от Лейни Тейлър и общо взето 99% от литературата в днешно време. Официалният ми отговор е "Друговремец" (отново), Джейми Фрейзър ми е фаворит.

10. Лятно забавление: разпространи тага - тагвам всеки, който не е направил тага, защото както винаги аз съм последна. 


II. The Summer Book Tag

1. Намери книга, която те кара да мислиш за лятото - "Онова лято" от Лорън Уилиг, най-вече заради времевото позициониране. Също "Нощният цирк" от Ерин Моргънстърн. Цирковете са едно от онези неща, които винаги свързвам с горещите летни нощи.

2. Коя книга прави деня ви по-хубав? - Всяка, която не е задължителна. Само за два дни установих, че съм способна да прочета книга "по желание" за отрицателно време, но стане ли въпрос за литературата за училище, ако имам възможност, и два реда няма да ми минат през погледа. В момента определена книга, която е способна да подобри деня ми, е "Рисунка за Айла" от Стефъни Пъркинс.

3. Намери жълта книжна корица. - "Кралицата на Тиърлинг" от Ерика Йохансен и "Аз съм пратеникът" от Маркъс Зюсак, например.

4. Кое е твоето любимо лятно четиво за плажа? - За плажа предпочитам нещо леко и неангажиращо, макар че мога да чета която и да е книга. Мисля си, че въпреки това най-любимата ми плажна книга е "Кралици на красотата" от Либа Брей.

5.Коя книга изпълнена с екшън те накара да тичаш за сладолед? - "Друговремец" от Диана Габалдон ми се стори доста напрегната и на моменти затварях страниците, за да си поема дъх. И да хапна малко сладолед.

6. Като слънчево изгаряне, коя книга те остави с болезнен край? - "Всички наши места" от Дженифър Нивън. До самия край стисках палци предположенията ми да се окажат грешни, но, уви, краят ме остави с пречупено сърце.

7. Като залез, коя книга те остави с красив/хубав край? - "Възпламени ме" от Тахара Мафи. Да, краят на книгата е един вид отворен и оставен на читателите, но за мен това беше най-подходящият начин за завършване на трилогията. 

8. Коя книжна корица ти напомня за залеза? - "Въглен в пепелта" от Сабаа Тахир, цветовете на корицата са наситени и точно като огнен залез. 

Няма коментари:

Публикуване на коментар