неделя, 15 ноември 2015 г.

Първата половина на NaNoWriMo - Update

Ето, че и първата половина на ноември замина толкова бързо, колкото и цялата година. Настъпи и средата на NaNoWriMo - официалният месец за писане на роман, в който аз участвам. Реших да направя кратичък ъпдейт за нещата, които ме вълнуват покрай събитието, също плановете ми за втората половина на ноември и идеи за декември (време е да помисля и за това.)
До днес, петнадесети, написаните думи по "романа" ми са 31 061. Както и очаквах, имаше много продуктивни дни и такива, в които и една дума не бе написана в word документа. Не съм нова в тази област и знам, че това е част от процеса, но този път ме притесни, най-вече заради крайния срок и финалните 50 000 думи, които трябва да достигна след най-много още 15 дни. Първата седмица беше страхотна - въпреки леко закъснялото начало успях да завърша около 20 000. За това пък следващата, втора, се оказа спад и разочарование. Може би най-ужасната седмица, която съм имала някога. Всеки ден изпитвания и тестове, стрес, книги за четене не само за удоволствие, а и за училище, по пет интерпретативни съчинения, освен това по около две хиляди думи на ден. Те, разбира се, останаха на заден план. И така статистиката определи, че вместо на 13 ноември (както бе по първоначалния план) аз ще завърша с книгата на 29 ноември, ден преди крайния срок.
Този проблем за момента е отстранен - съботата ми се оказа силна и успях да наваксам с
повече от пет хиляди думи. Сега съм примирена, че ще трябва да стоя будна уикендите, за да успея. Обаче има друга трудност - как ще продължи историята ми оттук насетне. Започвайки да пиша нямах никаква идея нито за какво става въпрос, нито как ще завърши. Разбира се, идваха ми идеи, добри идеи, които представих по що-годе интересен начин. Но сега не знам накъде да пратя героите си, в каква ситуация да ги поставя, за да продължа да надграждам досегашното действие. Вдъхновение черпя от плейлиста с малко песни, който създадох в Spotify. Малко са, но отговарят прекрасно на настроението в "романа". Можете да го чуете тук
Сега малко за самата "книга". Работното ѝ заглавие е "Obliterate" и е на английски въпреки факта, че пиша на български - за момента ми харесва звученето на думата и връзката ѝ със заложената история. Самата тя, от друга страна, се съсредоточава върху главната героиня Ленора, убийца на един от могъщите крале в свят, който сама създадох. Тя бива заловена от владетеля на друга от държавите и против волята си получава задача да отстрани враговете на Трона, за да получи свободата си отново. 
Представено така звучи доста клиширано, но това е само началната идея. С напредване на процеса много неща се преплетоха в сюжета и според мен направиха цялостната картина цветна и интересна. Не зная дали някой някога ще има възможността да потвърди - предстои ми дълъг процес по редактиране, допълване, разместване на сцени и всички дейности, съпътстващи редакцията. Ще я започна още през декември, ако не решат да ни залеят с нова доза тестове и проекти. Случи ли се, работата ще остане за началото на 2016, когато краят ще бъде улегнал в главата ми и със свеж поглед ще мога да нанеса промени.
Ако има някой, който също участва в НаНо, бих се радвала да се запознаем и да станем приятели в официалния сайт. Никнеймът ми там е @evasterling.
Желая ви прекрасен и спокоен остатък от месеца, а на участниците в състезанието - успех!

1 коментар:

  1. Радвам се да видя, че поне някой напредва, аз през последната седмица почти до никъде не стигнах, но още има време. Историята звучи интересна, успех .

    ОтговорИзтриване