понеделник, 21 декември 2015 г.

Софийски зимен панаир на книгата 2015 Wrap up

На тринадесети декември приключи Зимният международен панаир на книгата тук, в София, и както можете сами да се досетите, аз не останах с празни ръце и този път. Много обичам това сезонно събитие, защото не само е причина да изкарам спестяванията си и да си купя книги, които желая от страшно много време, но и ми носи онова коледно настроение, което само шопинг ден може да ми донесе. Този път обаче не беше само скитосването по четирите етажа на НДК. Имах възможността да се запозная лично с двама автори, единият от които несъмнено е един от любимите ми. Патрик Нес и Майте Каранса са на пиадестал в тазгодишното преживяване, но за тях подробно съм говорила в някои от предишните Блогмас постове. Ще избегна повторението като премина директно към книгите, с които се сдобих.
Първата и единствената, която забравих да снимам, е "Пърси Джаксън и Боговете на Олимп: Битката за Лабиринта" от Рик Риърдън. Тя е четвъртата част от поредицата и въпреки желанието ми да приключа с нея тази година, ще я оставя като щастие за началото на 2016-та. Същото се отнася всъщност и за останалите от списъка.
Друга книга, която си купих въпреки тънкото гласче в главата ми, е "Пророчеството на гарвана" от Маги Стийвотър. Мразя превода на заглавието, мразя ужасно грозната корица и обичам Маги. И я взех заради намалението на пет лева, което срещу 30-те, които бих дала за оригинално издание, ме изкуши в момента, в който исках да си купя още десетина книги. Мисля си, че този път ми е простено. Мненията за книгата са толкова хубави, че ще простя издънката на издателството и ще си я почета с удоволствие, скривайки смешковците от корицата с дрешка за книги.
Най-сетне се самоубедих да посегна към другата поредица на Касандра Клеър въпреки негативното си мнение за авторката. "Адските устройства" има много почитатели и се надявам след като прочета първата книга да се включа към лудостта. Това се отнася и за "Ясновидците" от Либа Брей, макар че Либа си я обичам заради "Кралици на красотата". И друг път съм казвала май, но корицата на новата книга е великолепна. Не знам кой е илюстраторът, но нека приеме моите адмирации - спечели ме. Ако не знаех за какво става въпрос, то със сигурност щях да си я купя само и единствено съдейки по нея.
Студио Артлайн изненадаха читателите си не само с пристигането на Патрик Нес, но и с излизането на последната му книга, "Ние, останалите, просто живеем тук". Не само съм горд притежател, но екземплярът ми си има и лично посвещение от автора. И още не съм преодоляла вълнението от този ден, признавам си. 
Бях хвърлила око на "Играч първи, приготви се" от много време и бях много щастлива да я взема от момичето на щанда, вече като моя собственост. Шокирана съм от размерите на книгата, но не и изплашена, защото знам, че ще ми хареса страшно много! "Станция единайсет" също. Тя е последната книга, която си купих в рамките на този панаир на книгата, и честно казано нямам представа кога ще дойде нейното време, но ме прави щастлива дори така, просто на рафта ми. Надявам се все пак да не остане толкова назад в списъка ми през следващите месеци. 
Това са всички книги, които се прибраха с мен през седмицата 8-13-ти. Нямам търпение да отделя време на всяка една от тях, макар и плановете ми за наближаващата нова година да са съсредоточени най-вече върху класически романи. Нека да бъда честна - никога няма да се откажа от моите guilty pleasures!

1 коментар:

  1. Гарантирам, че "Адски устройства" е доста по-добра от "Реликвите на смъртните"! А книгите, които си си взела, са просто прекрасни! :3

    ОтговорИзтриване