петък, 11 декември 2015 г.

Литературни герои в списъка на лошите - Blogmas #5

Иска ми се да можехте да разберете колко натоварващи бяха последните три дни за мен. Ала дори и да можех да ви покажа с точност, сигурно щях да размисля бързо. Казвала съм, че искам да държа блога си от позитивната страна на нещата. Да, случиха се някои неща, изникна проблем, който за момента е отстранен, но несъмнено се усещат последиците... 
Винаги има едно голямо "но". Изминалите дни бяха и много интересни, мога да намеря изключително много положителни неща. Например, започна Зимния базар на книгата тук, в София, който аз посетих за около два часа по повод срещата с авторката Майте Каранса, на чиято книга "Отровни думи" написах ревю. Беше прекрасно. Много хора от училището ми дойдоха. Жената е изключително интелигентна и слънчева, типична каталунка. Получих и автограф върху копието от книгата, разбира се, заедно с комплименти за името ми и "О, да, най-добрата приятелка на Барбара се казва Ева, аз много я обичам, имаше вариант тя да умре". Ъхъм, грасиас за избора не тя да е жертвата. Но както и да е, беше си преживяване, това е първата ми среща с автор, зареди ме с много положителна енергия и се превърна в едно от най-любимите ми събития за изминалата година. В събота ще се проведе среща с Патрик Нес, на която също планирам да присъствам. Надявам се да си намеря другарче, защото не ми допада да ходя сама, но... за Нес бих, казвам ви. Много искам двете му нови книги, преведени на български, но май ще се наложи да си тръгна само с една. И си представям каква ръганица ще е...
Между другото, в сряда от Панаира успях да си взема само една-единствена книга, четвъртата от поредицата за Пърси Джаксън, и въпреки скромния улов съм страшно радостна. Много искам да приключа с поредицата. Заедно с това и не искам, защото, знаете - краят е най-кошмарната част от процеса на четене, но... след това ще мога да я препрочета. (В момента просто си търся оправдание.) 
Току-що осъзнах, че утре е събота. И утре Патрик ще има среща. И това във връзка с факта, че ще бъде първата събота, в която ще се наспя като хората, защото нямам урок по литература рано сутринта. За сметка на това ще мине в писане на съчинение за неделя (да, не са го отменили, преместиха го), коледен пазар за приятели и семейство, лов на книги, литературна среща, подписване, подготвяне на новите постове... Да! Ето! Не мога да повярвам колко бързо мина половината месец! Във вторник със сигурност ще обявя изненадата, която подготвям още от първи. Още има малко колебание за една част от нея, но до два дни и това ще е решено, и ще ви зарадвам. Цяла нощ го сънувах, казвам ви!
В духа на позитивното - не съм писала тук, но пропуснах всички билети за предстоящия концерт на Енрике Иглесиас, този на 14-ти декември, но вчера си поръчах, а днес получих билети за следващия му такъв в София!
*Почти осем часа по-късно* Преживях и петъка! Денят беше изпълнен с български и особено много испански, малко физика, от която отново се отървах, почти никакви крясъци и истеричен смях заради повтореното двеста пъти изречение "Не желая да бъда част от това"! Сега смятам да се отдам на заслужена почивка с горещ шоколад или чай, епизод на AHS и нещо сладко, докато стаята ми се осветява от лампичките на елхата. 
Но преди това няма как да забравя темата на днешния Blogmas пост - литературни герои, които са в списъка на лошите деца на дядо Коледа. В по-голямата част от романите има антигерой, напълно противоположен персонаж на главния, и с този кратичък списък искам да обобщя едни от най-видните, с които се срещнах през изминалата година. 
На първо място е Волдемор - той ще получи въглени, струва ми се. Не е нов образ, но тъй като прочетох изцяло поредицата "Хари Потър" през 2015 си позволявам да го спомена. Друг е Рандъл от "Друговремец". Независимо дали сте чели книгата или сте гледали сериала, ще разберете защо. Доведеният баща на Елинор от "Елинор и Парк" също не заслужава каквото и да е, както и този на Барбара от "Отровни думи" (не помня името на нито един от двамата).

Няма коментари:

Публикуване на коментар