вторник, 12 януари 2016 г.

Книги, които искам да видя на българския пазар през 2016

Независимо от факта, че реших да посветя новата годинан а класически световноизвестни романи, няма шанс да се откажа от съвременните такива, а още по-малко от новите заглавия. Затова сега ви представям кратък списък с книги, които изключително силно искам да видя на българския пазар по някое време тази година! Надявам се да са включени в издателските планове на някои издателства!


Me and Earl and the Dying Girl - Съвсем скоро изгледах филма по книгата и се опитах да я намеря в оригинал по книжарниците, както и няколко онлайн сайта, но без успех. Бих си я поръчала, но не съм в много добри отношения с онлайн покупките. Надявам се да присъства в издателските планове на някое издателство, защото гледайки клипове за най-добрите книги на годината в ютуб все по-често чувам това заглавие.
Сюжетът напомня малко на "Вината в нашите звезди" - отново става въпрос за момиче, болно от рак, но отсъства линията с безвъзвратното влюбване. Освен това миналата година излезе екранизацията, която ми хареса много! Бих искала да прочета оригиналната история.



Carry On - Предполагам, че не съм единствената, която си мечтае за тази книжка. Почитателите на "Фенка" от Рейнбоу Роуъл сигурно също тръпнат с надежда, че издателство Егмонт ще зарадват читателите с този роман, разказващ историята на Саймън и Баз - героите от любимата книга на Кат от "Фенка".  Там откъсите не привлякоха вниманието ми - не намерих смисъла, просто не ми се връзваха по никакъв начин с историята на Кат, Рен и компания. Но бас държа, че цялата версия, вече завършената история, ще ми допадне страшно много.
Като причина може да вземем дори факта, че е подобие на фенфикшън на "Хари Потър"!




Snow Like Ashes - признавам си - не знам особено много за тази книга, освен, че има потенциал да стане един от любимите ми фентъзи романи. Научих за нея от десетките клипове в youtube с препоръки. Напоследък съм огромен почитател на жанра и ежедневно ровичкам из сайтове, за да намеря съвременни книги с подобна тематика. Стискам палци...


Dumplin' - книгата излезе последните месеци на 2015-та и бързо набра популярност сред интернет книжното общество, което е жадно за различни, нетипични герои с обикновени и в същото време забележителни истории. Аз не се различавам, за това Dumplin' е в този списък. Основната ми цел през новата година е да чета класики, но никога няма да се откажа от съвременни романи с оригинален сюжет, които заплашват да ми дадат нова гледна точка за даден проблем.






The Wrath and the Dawn - синопсисът на тази книга обещава история, подобна на тази от "Хиляда и една нощ" (аз казвам, че е преразказ, там пък пише, че е "вдъхновено"...) Неотдавна на българския пазар излезе друг преразказ на същата книга с приказки, но голям отзвук от него не стигна до мен. Може би някой ден ще ѝ дам шанс, но за сега The Wrath and the Dawn притежава цялото ми внимание.





Simon vs. the Homo Sapiens Agenda - нека да поговориз за това колко ужасно много искам да прочета този роман. Видях го един-единствен път в книжарница в Бургас, докато се разхождах с Ана, но по някаква причина не си го взех. Търсих го навсякъде в София - по книжарници и сайтове, които предлагат доставка от чужбина, но уви... Затова кръстосвам пръсти и се моля някой да я преведе и да даде шанс на българските читатели да я прочетат, защото ми изглежда като книга, чиито послания трябва да бъдат чути и разбрани.



Illuminae пък е съвсем нов роман на двама австралийски автори, чиято рекламна кампания на континента и в Щатите няма как да бъде подмината. Признавам си - отново не знам особено много за сюжета - нищо извън нещата, които съм чувала от ютубъри и в няколко случайни блога. От същите източници знам, че е оригинално форматирана и написана под формата на чатове, видео разговори и подобни рядко срещани в книгите похвати.  
Трябва да отбележим колко е красива корицата също.





A Court of Thorns and Roses - десетина удивителни за тази книга. Почитател съм на Сара Дж. Маас и нямам търпение да видя последната ѝ книга на бял свят тук, в България. Историята е преразказ на приказката за Красавицата и Звяра с фентъзи елементи. Обичам преразказаните класически истории - една от най-любимите ми поредици все пак е "Лунните хроники" от Мариса Мейър. Няма да пропусна да добавя и тази към колекцията си. 





My Heart and Other Black Holes по едно време тази година направи "бум" в обществото - всички говореха за нея, пишеха се ревюта, споделяха се снимки и прочее. А в края на 2015 се появи в списъците с любими заглавия на много читатели. Не знам какво говори това на вас, но въпреки че не обичам да се доверявам особено много на всеобщото мнение, съм склонна да отделя ден-два на тази книжка. 




The song of Achilles е друго заглавие, което би стояло перфектно на рафтовете в родните ни книжарници. Знаех за книгата още преди грубичката блогърки да заговори, начело със Зинка, но именно те запалиха интереса ми. Издадена е през 2011, но това не значи, не е невъзможно най-накрая да бъде преведена. 





Magonia - още една от връх популярните нови книги на миналата година. С фентъзи елементи, както можете да предположите. Ето ви и едно признание - историята не ме впечатлява толкова много и основната причина, поради която я искам да български, е прелестната корица. "Не съди книгата по корицата", ще кажете, а аз ще ви отвърна и вие да не го правите. Освен това... просто помислете колко е голям шансът да запазят оригиналната корица при преиздаването. Близо до нула. Явно ще трябва да се спогодя със сюжета...



Със сигурност има още безброй много романи, които желая да видя на родна земя, но това са топ заглавията, тези, за които се сещам веднага при споменаването на темата. 

7 коментара:

  1. Доколкото съм запозната, "A Court of Thorns and Roses" и "Illuminae" са в издателския план на Егмонт, и ACoTaR би трябвало да излезе още този (или следващия) месец. А "The Wrath and the Dawn" мисля че е предвидена за издаване от Сиела, и то скоро. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Буквално две минути, след като публикувах поста, видях в инстаграм, че Сиела ще издават The Wrath and the Dawn и съм невероятно щастлива! И да, скоро не бях поглеждала издателския план на Егмонт, оказа ще, че ще издават още много добри заглавия! 2016-та ще бъде добра книжна година!

      Изтриване
  2. Мисля, че преди време видях, че книгата Dumplin' влиза в издателските планове на Софтпрес, но не съм много сигурна... Иначе си изредила наистина страхотни заглавия! Аз също страшно много искам да ги прочета.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, това е новина! Ще бъда много щастлива да се окаже истина, защото страаашно много искам да я прочета най-сетне!

      Изтриване
  3. Да. Колко тъжно ми става, когато света говори за всички тези книги, а ти си просто тук и чакаш година след година с надеждата, че някога някое издателство ще ги издаде.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, малко е кофти, че сме зависими от издателства и преводи. Хората, които знаят чужд езику в случая имат по-голям шанс да прочетат някое неиздадено заглавие, но все пак... Надявам се тази година издателските планове да включват най-новите и актуални заглавия от цял свят!

      Изтриване
  4. Carry On я има в Хеликон за около 20 лв, така че е абсолютно достъпна и доставката и е 30 дни. Същото се отнася и за My Heart And Other Black Holes, но за съжаление не със същата корица.

    ОтговорИзтриване