понеделник, 30 май 2016 г.

Пролетен базар на книгата 2016 Wrap up

Тази пролет отново имах възможността да се разходя по трите обширни етажа на НДК, на които се разпростираше Пролетният базар на книгата тук, в София. Книгите, които си прибрах с мен вкъщи, не са много (точно колкото тези от зимния базар), но пък са абсолютен удар в десетката откъм бюджет. Този път не разполагах с голям такъв, затова подбрах внимателно и не се впуснах в безразборни ровичкания в купчини нови и стари заглавия. Резултатът обаче е повече от задоволяващ.
Първо посетих събитието в деня на откриването му - 24-ти май, като преди това направих малка спирка в "Сиела" на Витошка. Същия ден издателството имаше 50% намаление по случай празника, и нямаше как да пропусна. Заглавията, които грабнах устремено от първия зърнат рафт, са "Звезден полет" от Мелиса Ландърс (която има невероятно красива корица) и "Аз още броя дните" от Георги Бърдаров. Книгата прочетох вече и, ако кликнете тук, ще можете да прочетете краткото ревю.
Самият базар първия ден ми се стори някак си скучен. Обиколих етажите бързо и се разочаровах най-вече от липсата на нови впечатляващи заглавия. Това беше може би петото ми посещение на събитие от този род и повечето книги, които видях, вече бях виждала предишните години/сезони. Това, заедно с еднаквото разположение на всички щандове, ме остави малко разочарована и демотивирана. Затова с придружителите ми този ден прегледахме набързо, всеки взе каквото желаеше и тръгнахме към други забавления в слънчевия ден. Двете книги, които си купих аз, са "Град от небесен огън" от Касандра Клеър (защото е крайно време да приключа с поредицата!) и "Аз преди теб" от Джоджо Мойс. Спомням си как преди около четири години попаднах на втората в една книжарница и дълго време след това минавах покрай нея, гледайки я подозрително. Сега, когато предстои излизането на екранизация, и всички говорят за книгата, желанието ми да я прочета е малко по-малко, но все пак е там. Тези дни планирам да я довърша, тъй като я включих в TBR листа за маратона, в който участвам в момента.
Миналата събота посетих Панаира за втори път, заедно с прекрасната Лияна от Child of Mercury. По-късно и Жени се включи и трите си прекарахме чудесно! С тях си намерих "Великият Гетсби" от Ф. Скот Фицджералд и "Мадам Бовари" от Гюстав Флобер за никакви пари. Но колкото и да се вълнувам за тези две съкровища, не те са това, с което ще запомня преживяването. Най-забележителното, което преживяхме с Лин, бе внезапната, напълно непланирана среща с Георги Господинов. Тя си взе автограф от него, тъй като тъкмо си беше купила книга, а аз попивах всяка дума, която изговаряше той, защото, може би не знаете, но съм почитател на творчеството му. Но ако това беше неочаквано, то не знам какво беше озоваването лице в лице с Георги Бърдаров, чиято книга скоро бях завършила. Стояхме на щанда на Сиела и галех книгата, обяснявайки на всички как трябва да си я купят, когато вдигах глава и го видях да ми се усмихва. Разбира се, прекарах достатъчно време, обяснявайки колко много ми е харесала и повлияла, и как се надявам повече хора да имат възможността да я прочетат, защото е нещо рядко срещано. Не си купих копие отново, за да получа автограф от Бърдаров, но пък той (и Рия Найденова) ми направиха много мил жест, като ми предложиха автограф на книгоразделителче. Благодаря за което!
Така приключи приключението ми между хилядите книги в НДК тази пролет. Нямам търпение да стане време за зимното събитие, но съм още по-нетърпелива да прочета всички книги, които си купих тези два прекрасни дни. Опциите са две - или да стоят на рафта една година, или до месец вече да са минати. И в двата случая си пожелавам късмет!

Няма коментари:

Публикуване на коментар